Clothing

Deri Cüzdanın Junior’ı Fonksiyonlu Kartlıklar
İş dünyasında yapılan meslekte iyi olmak kadar, doğru insanlarla iletişim kurup, bu iletişimi bir adım sonraya taşıyabilmenin de önemi büyüktür. Yapılan işte güçlü ve etkin olabilmek için doğru kontaklara ulaşmak, doğru kapıları arayabilmek amacıyla çeşitli Networking ortamlarına girilebilinir. Bu tip ortamlarda kişinin kendini en doğru şekilde ifade edebilmesi, kısa sürede diğerlerinden arasından sıyrılıp fark yaratması ve hatırlanabilir olabilmesi çok önemlidir. Kısa sürede bu sonuçların hepsine ve daha fazlasına ulaşabilen doğru adımları takip etmiş demektir.
Çeşitli ortamlarda tanışılan kişiler, karşısındakinin iletişim bilgilerini isteyip bir kenara not almazlar; kartvizit alışverişi ile bu köprüyü kurarlar. „Ne zaman? Nerede? Kiminle?“ karşılaşılacağı, konuşma fırsatı yakalanabileceği önden kestirilebilir değildir. Bu sebepten dolayı fırsat çıktığında iyi değerlendirilmesinde, daima hazırlıklı olunmasında fayda vardır.
Sadece iş kontağı sağlamak için değil sosyal hayat için de kartlıklar olmazsa olmaz aksesuarlar kategorisinde yer alır. Tanışılan yeni insanlar ile tekrar iletişime geçme fırsatı kaçırılmamaya çalışılmalı; çünkü iş hayatının kariyerde yeni yolları ne zaman kişinin önüne çıkaracağı hiç belli olmaz.
 İşte başarı, güçlü karakter, öz güven ve benzeri artılar tabii ki istenilen konum için kapıları aralayacaktır ancak yadsınamaz bir gerçektir ki dış görünüş ile tüm bu özellikler desteklenmelidir. Dış görünüşten kastımız fiziksel özellikleriniz değil, kişisel bakımınız, kıyafet ve aksesuar tercihleriniz yani stiliniz. İlk iletişim anında kaşıdaki kişiye bırakılan intibanın ne kadar etkili olduğunu okuyarak, zaman içinde edindinilen deneyimlerle ve gözlemleyerek öğreniyoruz. Yaygın olarak paylaşılan araştırmalardan birine göre yeni tanışılan kişilerde bırakılan ilk izlenimin yüzde 80-90’ın da dış görünüm etkili. İlk 30 saniyenin, iletişim kurmaya başlanılan kişinin bizim hakkımızda ön yargılar oluşturması için yeterli bir süre olduğu söyleniliyor. Bu kadar kısa zamanda önceden belirlenmiş bazı yolları, kuralları adım adım izlemenin sonuçlarının iyi yönde olduğu gözlemleniyor.
 İş dünyasının ön koltuklarında oturabilmenin öyle bir solukta alınacak bir yol olmadığı herkesce bilinmektedir. Ön koltuktakiler prestiji genelde severler, tabii prestij ürünlerini de. Kişi ne kadar ön yargılı olmamaya çalışsa da bu tip ürünler dikkatini cezbeder, rastladığı zaman da inceler ve sahibi olan kişi ilgisini çeker.
Kartvizitlikleriniz profesyonelliğinizi karşınıza yansıtır.  
Bir kartvizitlik nasıl olur da kişi hakkında birçok sorunun cevabı olabilir ki?
Herhangi bir network ortamında tanışılan kişide bırakılan ilk intibayı düşünelim; cepten kıyafet ile tam olarak uyumlu bir aksesuar çıkıyor. Bu aksesuar hakiki deri bir kartlık, içinden çıkan ise iş bilgilerinin olduğu bir kartvizit. Kafada farkında olmadan ya da olarak oluşan yargılardan biri yüksek ihtimal kartlık sahibinin kaliteden anlıyor olması.
Cebini uzun süre karıştırıp, karlığının nerede olduğunu arayan ve tüm çaresiliğin sonunda çıkardığı özensiz bir kartı karşısına uzatan kişi ile; bir kerede hakiki deri şık bir kartlıktan çıkan karta sahip iki kişi bu arasında farkları bulalım. Küçücük detaylar kişi hakkında çok sorunun cevabını içinde barındırır. Şık kartlığını çıkaran kişi; kararlılık, düzen, stil hatta kendine ve karşısındakine saygısı gibi birçok konuda ipucu verir.
Ön yargının kelime anlamıbilindiği gibi çok olumlu değildir ancak ilk iletişim anı doğru kurgulanabilirse kişinin kendi ile ilgili ön yargıları istediği gibi olumluya çevirmesi mümkün olabilir.
Kartlık içine sadece kartvizitlik konulmuyor, farklı fonksiyonlarını da kullanmak mümkün oluyor. Kredi kartı ve gündelik hayatta sürekli kullanılan diğer kartları da ekstra gözleri ile taşımaya imkan sağlıyor. Erkekler dışarı çıkarken yerine göre tercih ettikleri kıyafetlerin ceplerini şişirmek istemiyor ve zaman zaman cüzdan yerine sadece kartvizitliklerini alıp çıkabiliyorlar.
Banka kartlarından istenilen miktarda para çekip, alışveriş yapmak için istediklerinde kredi kartlarını kullanıyorlar. Son zamanda taksiye bile telefon yardımıyla ödeme yapılabiliyor. Çalınma, düşürme, bir yerde unutma riskine karşı yanında çok para taşımadığından ve kartlarını da bu gibi durumlarda anında iptal edebildiğinden aynı zamanda güvenli de bir seçim olmuş oluyor. Her durumda olmasa da gerekli durumlarda kartlık, kolay taşınabilir, pratik bir çözüm olarak cüzdana alternatif gibi görünmekte.
Hem kartvizit hem diğer kişisel kartlar için kullanıldığında kartvizit çıkarırken diğer kartlar da görüneceğinden market kartları yerine prestijli kartları ön sıralarda tercih etmek yine bırakılan intibayı istenilen yönde etkilemek için kullanılabilir bir yöntem olacaktır.
Kartlık alırken nelere dikkat edilmeli?
Ucuz görüntü veren basit ürünler tercih etmek, karşıdaki kişiye verilmek istenen mesajı doğrudan etkileyebilir. Bu sebepten şık ve kaliteli hakiki deriden yapılmış kartlıklar tercih sebebi olamalıdır 
Mağazadan kartlık seçerken; kemer, ayakkabı, cüzdan aksesuarlarının renklerinin ve materyallerinin göz önünde bulundurulması bütünlüğün etkileyiciliğini tam olarak ortaya koyacaktır. Kurumsal marka rengi ile ilgili özel bir tercih yoksa renk olarak kahverengi ve siyah daima modadır; uzun süre kullanılabilir, modası geçmez ve uyum yaratmak için de çok zorlamaz renklerdir.
Etkileyici hamlelerden biri de kartlığın üzerinde isminizin olmasıdır. Bu konuda ekstra özen göstermek,  kişinin kendi markasına yani kendine duyduğu özgüvenin göstergesi olabilir. Gerçek deri çok sağlamdır bu sebepten dolayı da uzun süre kullanılabilir. Bu özelliği zaman içinde fiyatı ne olursa olsun kaliteye ve farklı renk alternatiflerine sahip olabilmeyi kolaylaştıracaktır.
Mağazadaki çeşitlerden tek bölmesi olan bir kartlık çeşidi tercih edilmişse, bir network ortamında kartvizit alışverişi sırasında yanlışlıkla başkasına ait bir kartı kendine aitmiş gibi birine uzatarak, pek hoş olmayan bir giriş yapılabilinir. Bu sebeple içinde düzenin rahatlıkla kurulabileceği çok gözlü modeller bu tip karışıklıkların da rahatlıkla önüne geçmeye sebep olacaktır.
İletişimde ilk izlenim ne kadar önemliyse aksesuarlarda da kaliteli ürünün sizin kalitenizi yasıtması da o kadar önemlidir, hele de içinde size ait bilgilerin olduğu iletişimin köprü biletlerinizi yani kartlarınızı taşıyorsanız. İzinizi nasıl bırakmak istediğiniz nalaşılıyor ki sizin elinizde.